25. lip 2012.

NE ŽELIM DA ME UVRŠTAVAJU NI U JEDNU ANTOLOGIJU


S vremena na vrijeme, na svoje iznenađenje, dobijem poziv od antologičara koji bi uvrstili moje pjesme u antologije koje "godinama pripremaju". U tim se pozivima ponekad zatraži od mene da pošaljem, npr. "deset pjesama", a onda će taj "antologičar" izabrati koju pjesmu za svoje djelo, ANTOLOGIJU. Nekako taj posao zamišljam drukčije, u svakom slučaju - u tom poslu autor pjesama  ne može i ne treba sudjelovati ni na kakav način. Inače, rijetke su antologije bez neke unutarnje politike, računice, nekog "privatnog obračuna" ili manipulacije. Zašto bih u tom (još i osobno) sudjelovao? Što se mene tiče, ne želim da me uvrštavaju ni u jednu antologiju. Naravno da nisu svi priređivači pjesničkih pregleda, panorama ni antologija postupali na taj način. A posljednji se slučaj odnosi na dvojicu meni vrlo dragih ljudi, od kojih me jedan zamolio da mu pošaljem izbor nakonratnih pjesama. Taj mi prijatelj, između ostalog, piše: "Molim te, pošalji mi u Wordu svoje nove pjesme od devedesetih naovamo. Radim antologiju/panoramu novijega bošnjačkoga pjesništva. Imam tvoj izbor u izdanju sarajevskoga Preporoda, ali u njemu dominiraju pjesme prije devedesetih." Ako su posljednje moje pjesme koje je pročitao one u knjizi izašloj u Sarajevu 2002., i ako mi je kao prijatelju posvetio tako ništavnu pažnju, kako su onda "pročitani" pjesnici koje ne poznaje, čije knjige nije bio u mogućnosti nabaviti (iz Zagreba) niti se o njima obavijestiti - bilo je pitanje na koje nisam sebi umio odgovoriti. Bio sam razočaran. Napisao sam mu sljedeći odgovor:


Alejkumuselam, vrijedni prijatelju E.*,

Žao mi je što ću Te možda razočarati i što Ti neću moći poslati pjesme za antologiju koju radiš. Molio bih Te da ni Ti ni S. B. s kojim si koautor antologije, ne shvatite ovo osobno: NE ŽELIM BITI ZA ŽIVOTA NI U JEDNOJ ANTOLOGIJI BOŠNJAČKOG PJESNIŠTA.

Svoju nakanu ću štititi, u slučaju da se to desi bez mog znanja, onako kako se zastićuju autorska prava.

Maksus selam

U Mostaru, 10. V. 2012.                         

                                                                                      Ibrahim Kajan

Nema komentara:

Objavi komentar

PROMAŠI ME PROKLETSTVO FARAONA

  AUTOBIOGRAFSKI FRAGMENTI Promaši me prokletstvo faraona Napisao: Ibrahim Kajan Nevjerovatno je koliko se “tovara sitnica” može prenijeti i...