PUT U MJESTO IZGUBLJENOG VREMENA
BADANJ
Autor: Atif Kujundžić
Putopiscu Ibrahimu Kajanu,
nakon posjeta njegovome blogu
* * *
Odgovor na pitanje o osobnom početku
upit o početku vremena općenito
nikad nisu na istom mjestu
mada
vazda
valja krenuti unazad
istim putom
* * *
Magistralni putovi pa ni M-17
ne vode nikamo
mada završavaju
na drugim magistralama
Zato se mora na svoj početak i dalje
dokle se stigne
takva je historija svima
na koje se odnosi
* * *
Rijeka neznano od kad teče
na dnu je
histerija uvijek novog stanja
ribe plivaju kamenje se valja
pored Bune hode
ljudi i uhode
tumaraju namjernici nikuda
Voda nosi i naniže Vodi
sa dna smo se digli i dno nam je cilj
tako će biti sve iudilj
ostavljeno našoj slobodi
* * *
Ibrahim prelazi Bunu i Bunicu
dobija rečenicu mjeru putopisanja
oca i majku potporni zid i rodnu kuću
nebo iznad Bune Blagaja i Huma
uvjet je disanja
radi pisanja
* * *
Ali-paša Rizvanbegović i Ali-paša Stočanin
Stolac na Hercegovini
Antički Dilluntum
srednjovjekovni
Vidov grad Vidovštak
živa i nestala selišta ruševna gradišta
zeleno poriječje Bregave
kućišta i baština humske zemlje
dubravsko visočje ilirskih gromila mrtvih predaka
patarenske nekropole stećaka
Hodbine
/hodanje bude i mine/
* * *
ulomci ilirske i rimske ceste
obrušene gradine davnih staništa
bratska Rotimlja Alije i Abdurahmana Nametka
pisca i historičara književnosti
izašlih između stećaka i mramorja
ponijevši drške mačeva i štitova
jabuke grozje rozete jelene
na
dječjim dlanovima
posmrtna kola u pamćenju
* * *
Brštanik Dabar Hodovo Radimlja
Stolac
* * *
Kucaju zvona na crkvi
Svetih Petra i Pavla
kuća dobre namjere 1993. porušena
šuti
Trijebanj
žrtvenik nemušti
Crkva svetog Nikole zadužbina
Vojvode Donjih Vlaha
Radoja Hrabrena i Miloradovića Hrabrena
ima pet stoljeća od 1534.
Ravno 460 godišta do 1991.
Trijebanj Rosulje Stubline Krst
Na stećcima mač štit lozica
trolist
Krst
na putu za
Žitomisliće siče Dijak ime i Ukrase
Ljubo Vukosalić
* * *
Ilirske Gromile Stećci
Rimski Miljokazi Ceste
bogovi na politeističkim prijestoljima
žrtvenik Jupiterove kultne zajednice
vrhovnom bogu neba gromovniku i zaštitniku
Staroga Rima
žrtvenik s aurom
Hodovo
* * *
tragom Starih Slovena miriše lipa
raste akant tratorak
izrezani rebrasti listovi
ornamentike na kapitelima
korintskog stila
Stari Bošnjani
antčki nasljednici
sa Ilirima grob uz grob
groblje uz gromilu
harem uz nekropolu stećaka
izgubljeni na zemljopisnoj mapi
duž puta za
Stolac
* * *
uz Boškailove kuće četrdesetdevet stećaka
ukrašeno osamnaest sanduka i četiri sljemenjaka
ovdje leži
Pavko Radohnić
Zapad – glava Istok – noge
muškarci žene floralni motivi
plesni koraci
snovi o vječnosti
* * *
Masline Orfejeve Dveri Radimlje
Duhovi Dobrih Bošnjana
Bakljama Obasjavaju Istinu Svu Noć
Ćiro Truhelka Vidio Odavno
Sada Gleda Pjesnik
Ibrahim Kajan
na dioptriji mu se zrcali
Radimlja Povijesni Srednjovjekovni Vir
pršte pismena i grafeme bosančice
Mehmedalija Mak Dizdar
zagledan u obzorje prisjeća se teksta
U Stocu Isusov Plač
Kajan Maku ispruža otvoren dlan
rukuju se sjetno osmjehnuti
Radimlji
naizmjenično kazuju stih po stih
* * *
Ibrahim i Tarik će u Pećinu Badanj
od
Gorice prigradskog naselja Stoca
Stelu i sarkofag sarajevskom hahan-baši
Mojsiju Moši Dajanu
umrlom u odlasku na hadždž u Jeruzalem
20. sivana/juna, 5590./1830.
čuva bošnjačka obitelj
Mirsada Medara
Čeka Sejo Obradović Brzi
pouzdan vodič na kraj vremena
tamo gdje se ne mogu čitati znaci
opstaje nepovijest
Badanjski konj Badanjska stijena
Badanjski jelen Badanjska pećina
od Gorice se kanjonom Bregave
dolazi se na nemjesto ulazi u nepovjest
uglačanu protokom vode
Konj i Jelen na Badanjskoj Stijeni
znaci ne/povijesti ne/poznatog vremena
historija je osmjehnuta i ravnodušna
Badanjska Pećina u Stijeni
postojana je vječnost za svako znanje
i
suvremenost
* * *
u I i II stoljeću poslije Krista vodio je put
od Narone i Dilluntuma
do srednjovjekovnog Vida danas Stoca
stepenice uklesane u kamen
stijena je vječnost postojanosti lokaliteta
nespoznate dimenzije
Badanjska Pećina
crteži i grafeme znaci i dokazi
da čovjek vidi i bolje razumije
i shvati jadan kako prolazi
* * *
Anno Domini, 2012./1433. h.g.
Bas malo cudno, ali citala sam Vas putopis pa mi je jasno.Lijepo je to opisao gospo.Atif Kujundzic. Nemisli on da je to put u mjesto izgubljenog vremena ili je to skratio sa opisom pa cudno djeluje.Mozda je i glupo komentirati,ali eto nemogu da odolim da se neoglasim.Hvala Dr.Ibrahime vi to bolje shvacate.Ipak mislim da je pisao cudno i sa dozom nadahnuca .....neznam
OdgovoriIzbriši